torstai 29. elokuuta 2013

Vauvalehden tyyliin raskaustesti


Minulla on ollut uusia intohimoja ja inhokkeja -
* Kana ruuat, joita ennen olen rakastunut eivät ole maistuneet enää samaan malliin. Ei niinkään se maku, mutta se tuoksu. Myös kurkkumajoneesi, johon ihastuin ennen raskautta sai minut melkein kaupassakin oksentamaan pelkästä purkin näkemisestä. Erityisiä ruokahimoja ei ole ollut. Jotain pientä ohimenevää vain kuten silli ruisleivät <3

Olen nähnyt erikoisia unia-
*En tavallista erikoisempia. Näen muutenkin paljon unia.

Salasin raskauteni töissä mahdollisimman pitkään-
* Alkuraskauden aikoihin olin parin kuukauden työsopimuksella eräässä paikkaa, jossa kerroin muistaakseni n.15 viikolla lähi esimiehelleni. Keskivälin jälkeen olin pitkälle kotona työttömänä ja
heitin vain lyhyitä työkeikkoja, mutta täsä vaiheessa raskaus näkyi jo, joten ei tarvinnut edes kertoa.

Olen valokuvannut ja mittaillut mahaani -
* Kuvailla olisin ehkä ajatellut enemmänkin, mutta toteutus jäi vähän puoli tiehen. Mittailut en ole itse sen kummemmin.

Olen tuntenut itseni seksipommiksi -
* Ehen. Pidän vatsaani kauniina ja olen sovussa sen koon kanssa, mutta ei se seksipommia minusta ole tehnyt.

Pesänrakennusviettini on herännyt -
* Ei suuremmissa määrin mitenkään tavallista enemmän. Ehkä siivoan ja laitan kotia enemmän, koska aikaa on. Tavalliseen tapaani olen hankkinut vauvatavarat hyvissä ajoin. Ompelu innostus on kova.

Olen pelännyt ja murehtinut kaikkea mahdollista -
* Kyllä! Erityisesti alkuraskaudesta, jolloin tuntui että jokaista epämääräistä oiretta tai kipua oli googlettamassa oli yö tai päivä. Mutta rakenneultran jälkeen mieli on rauhoittunut.

Tiedämme lapsen sukupuolen -
* Kyllä, se on poika. Meille oli molemmille itsestään selvää että kysymme.

Mummot ohittavat minut suojatiellä -
* Ei se kaukaakaan mene. Vauhti on laantunut ja hengästyn helpommin, mutta kyllä vielä sinnillä jaksan.

Olen stressannut imetyksen onnistumista -
* Ihme ja kumma en. Olen päättänyt, että se joko onnistuu tai ei. En ota siitä sen suurempaa stressiä vaan se menee omalla painollaan. Eli luotan siihen, että se onnistuu ;)

Hyvä äiti on kotona pitkään -
* Sanotaanko, että kukin tyylillään. Se mikä sopii toiselle ei sovi toiselle. Tällä hetkellä oma tarkoitukseni on palata työelämään ensi elokuussa.

Tiedän miten haluan synnyttää -
* Myös tässä asiassa luotan, että asiat menevät omalla painollaan. En sen kummemin ole miettinyt mitä haluan tai suunnittelut suurempia vaan uskon, että ensimmäisen synnytyksen kohdalla ei voi vielä tietää mitä tuleman pitää.

P.s. -
* Raskausajan paras ystäväni on ollut lämmitettävät jyväpussit ja imetystyyny. Jälkimmäisen kanssa on ollut helppo löytää hyvä nukkuma tai istuma asento jne.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti